Horeca: Nulgroei in 2015

De omzetgroei in de horeca schakelt in 2015 een tandje terug na een inhaalslag in 2014. Het omzetvolume in 2015 vertoont naar verwachting een nulgroei omdat meerdere tijdelijke impulsen wegvallen. Ondertussen stijgt het aanbod aan horecagelegenheden en vindt er een verschuiving plaats. Tegenover meer hotels, restaurants en andere eetgelegenheden staan minder cafés. Bij de keuze voor een restaurant hebben de meeste consumenten dan ook niet te klagen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80% van de consumenten vindt dat er in de directe omgeving (ruim) voldoende keuzemogelijkheid is om uit eten te gaan.

De omzetgroei in de horeca schakelt in 2015 een tandje terug na een inhaalslag in 2014. Het omzetvolume in 2015 vertoont naar verwachting een nulgroei omdat meerdere tijdelijke impulsen wegvallen. Ondertussen stijgt het aanbod aan horecagelegenheden en vindt er een verschuiving plaats. Tegenover meer hotels, restaurants en andere eetgelegenheden staan minder cafés. Bij de keuze voor een restaurant hebben de meeste consumenten dan ook niet te klagen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80% van de consumenten vindt dat er in de directe omgeving (ruim) voldoende keuzemogelijkheid is om uit eten te gaan.